Blog

Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Gouden tips voor een goede dienstenpagina

Vind je het lastig om je dienstenpakket helder en duidelijk te beschrijven? Je bent niet de enige. Veel ondernemers vinden het een uitdaging om de werkzaamheden die ze dagelijks in de praktijk uitvoeren te vertalen naar heldere teksten. Met deze tips help ik je graag op weg!

Toegevoegde waarde?

Het tonen van eerder werk door middel van een portfolio werkt uitstekend. Het zorgt ervoor dat je een betrouwbare indruk maakt en het geeft de lezer direct een beeld bij de betreffende dienst en je bedrijf. Daarnaast zorg je ervoor dat de drempel om contact op te nemen zo laag mogelijk is. Een offerte aanvragen? Geen probleem. Vrijblijvend advies? Dat doe je graag! Denk ook aan het verzamelen en tonen van reviews! Deze kunnen je business echt een boost geven, omdat ze je bezoekers in een oogopslag overtuigen van de hoge kwaliteit of service. Lees ook: ‘Je ‘why’ is de sleutel tot effectieve content marketing‘.

Vermijd jargon

Het storten van een poertje, of even een voetplaat ondersabelen. Voor een aannemer zijn het zinnen met betekenis. Hij zal direct weten waar het over gaat. Voor zijn klanten geldt dat naar alle waarschijnlijkheid wat minder. Je doet er dan ook goed aan om zo min mogelijk vaktaal te gebruiken wanneer je je diensten beschrijft voor particulieren. Laat het jargon op de werkvloer en probeer de consument met begrijpelijke teksten duidelijk te maken wat je doet.

Seo-proof pagina

Maak je dienstenpagina ‘SEO-proof’ door te focussen op een specifiek zoekwoord en gebruik headings (tussen- koppen), vetgedrukte woorden, schuingedrukte woorden en andere content zoals afbeeldingen om je tekst duidelijk te maken voor de lezer én voor zoekmachines. Deze zijn tegenwoordig goed in staat om de samenhang van elementen in een tekst te beoordelen, maar hiervoor is een goede opbouw van groot belang. Een SEO-proof pagina zorgt voor hogere posities in de zoekresultaten.

Alles op een rijtje

  • Overtuig de klant van je meerwaarde Maak in een oogopslag duidelijk welke diensten je aanbiedt
  • Gebruik zo min mogelijk vaktaal
  • Geef duidelijk aan wat je beter doet dan je concurrenten
  • Toon de voordelen van jouw bedrijf
  • Deel beeldmateriaal van eerder werk
  • Toon reviews
  • Zorg voor een sterke ‘Call to Action’
  • Maak je tekst ‘SEO-proof’ zodat deze in zoekmachines goed naar boven komt

Hulp nodig bij het schrijven van goede dienstenpagina’s?

Neem contact met mij op!

Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Meer blogs

Copywriterinhuren.nl

KrachtigeTeksten.nl

In 2017 begon ik Tekstbureau KrachtigeTeksten.nl. KrachtigeTeksten.nl stond voor heldere, bondige webteksten waarmee je als ondernemer uit de voeten kunt. Je creëert een goede basis

Lees verder »